Gradupalkinto FM Ilkka Hemmilälle Turun yliopistoon

Historiallisen Yhdistys ja Historian Opiskelijain Liitto ovat myöntäneet palkinnon lukuvuoden 2016–2017 parhaasta historia-aiheisesta pro gradu -tutkielmasta filosofian maisteri Ilkka Hemmilälle. Hemmilän työ “Valkohangilta valkokankaille. Talvisodan kulun ja osapuolten kuvaaminen suomalaisissa uutisfilmeissä 1939–1940″ on tehty Turun yliopistossa. Palkinnon perustelut: Hemmilän gradu erottuu muista finaaliin valituista töistä edukseen siinä suhteessa, että siinä … Jatka lukemista

Opastettu vierailu Kansallismuseoon 22.2.2018

Historiallinen Yhdistys järjestää jäsenilleen 22.2. klo 16.30 vierailun Kansallismuseoon, jossa tutustumme opastetulla kierroksella Suomen tarina -näyttelyyn. Historiallinen Yhdistys kustantaa jäsenilleen opastetun kierroksen, mutta museon sisäänpääsy on osallistujien kustannettava itse. Tapaamme klo 16.20 Kansallismuseon aulassa. Kierros alkaa klo 16.30. Tilaisuuteen ilmoittaudutaan lähettämällä viesti yhdistyksen sihteerille Kaisa-Leena Rahikalle osoitteeseen kaisa-leena.rahikka (at) helsinki.fi … Jatka lukemista