Seminaari suurlähetystöjen historiasta 8.11. klo 18

Unkarin kulttuuri- ja tiedekeskus ja Historiallinen yhdistys järjestävät yhteistyössä esitelmäseminaarin Helsingissä toimivien suurlähetystöjen historiasta tiistaina 8.11 klo 18.

Helsingissä toimii tällä hetkellä 64 suurlähetystöä ja yksi edustusto, joiden vaiheissa ovat heijastuneet sekä Suomen että maailman historian käänteet.

Lokakuussa 2016 julkaistiin kirja Maailmanympärimatka Helsingissä – suurlähetystöt ja niiden historia (Kustantaja Laaksonen), johon tämä suurlähetystöjen tarina on ensi kertaa koottu yksiin kansiin. Teoksessa on esitelty suurlähetystöjen historiaa ja nykypäivän toimintaa sekä runsaiden valokuvien siivittämänä lähetystötalojen arkkitehtuuria ja sisustusta. Yhdessä nämä erilliset artikkelit kertovatkin myös yhden puolen pian satavuotiaan itsenäisen Suomen historiasta.

Kulttuuri- ja tiedeskuksessa (Kaisaniemenkatu 10, Helsinki) järjestettävässä seminaarissa kirjan kirjoittajat esitelmöivät kirjan teemoihin liittyvistä aiheista, minkä jälkeen yleisöllä on mahdollisuus esittää kysymyksiä sekä ostaa kyseinen teos.

Puheenvuorojen aiheet:

Mikko Koskela: Ensimmäinen laatuaan – yhden kaupungin suurlähetystöt esiteltynä yhdessä kirjassa

Jukka Lahe: Helsinki suurlähetystöjen kaupunkina – edustustoverkon kehitys

Janne Ridanpää: Rakennettua diplomatiaa – lähetystörakennusten Helsinki

Tilaisuuteen on vapaa pääsy!

Lisätietoja kirjasta www.kustantajalaaksonen.fi.

Tapahtuma Facebookissa: https://www.facebook.com/events/313391379044588/