Haudattu Helsinki: Vaikuttajia ja vaikuttavia tapahtumia – Excursio Hietaniemen hautausmaalle

Historiallinen yhdistys järjestää 19.4.2023 excursion Hietaniemen hautausmaalle. Kierros alkaa Vanhan kappelin edestä, Mechelininkatu 2e, kello 17:00. Ainutlaatuisen historiallisen kierroksen oppaana toimii Hietaniemen hautausmaan historiaan erikoistunut Ilari Korpikoski Helsingin Yliopistosta. Luvassa on vaikuttavia ja mukaansatempaavia tarinoita, jotka valottavat Helsingin historiaa.

”Kierroksen aikana päästään tutustumaan itse Hietaniemen hautausmaan historiaan, joka osoittaa hyvin myös kasvavan pääkaupunkiseudun haasteet ja samalla itse pääkaupungin kasvavan roolin. Vaikka pääpaino tulee olemaan henkilöhistoriassa, on tämä erinomainen keino myös kerrata isompia Suomen historiaan vaikuttaneita tapahtumia ja vaikuttajia tapahtumien takana. Kuka tietää, ehkä vastaan tulee jokin uusi hahmo tai tapahtuma! Kierroksella päästään myös tutustumaan siihen, miten historiaa ja muistamista on käytetty ja käytetään hautausmaalla. Liity siis joukkoomme, joka lähtee liikkeelle Vanhalta kappelilta 19.4.2023 kello 1700. Lämpimästi tervetuloa!”

– Ilari Korpikoski, Kronoksen hautausmaavastaava 2023

Tapahtuma on maksuton eikä ennakkoilmoittautumista vaadita.

Tervetuloa nauttimaan keväisestä hautausmaasta, hyvästä seurasta ja mielenkiintoisista tarinoista!

Comments are closed.