Hajonneen käsikirjoituksen jäljillä: kuinka tutkia teosta, joka säilyy vain osittain? – Historiallisen yhdistyksen kirjailta 25.10.202

Historiallinen yhdistys järjestää kirjaillan 25.10.2023 klo 16.30–17.30 Tieteiden talolla (Kirkkokatu 6, 00170 Helsinki). Kirjailta pidetään salissa 504.

FT Sanna Supposen esitelmässä tarkastellaan Ruotsin keskiajan tärkeimmän oppineen maisteri Mathias Linköpingiläisen (k. N. 1350) hakuteosta Alphabetum distinccionum, joka tunnetaan vain kahden osittain säilyneen käsikirjoituksen pohjalta. Millaista tietoa voimme saada, kun vain osa teoksesta säilyy? Mitä kaikkea aineistoa tutkija voi hyödyntää päästäkseen tällaisen teoksen jäljille?

FT Sanna Supponen väitteli 25.8.2023 otsikolla Alphabetum distinccionum of Master Mathias of Linköping: its composition, use and literary context.

Tapahtuma on maksuton eikä ennakkoilmoittautumista vaadita.

Comments are closed.